Afvallen, de meeste willen het wel maar weten niet waar en hoe ze moeten beginnen. Het is erg lastig om van gewoontes te veranderen en daardoor hebben mensen geen motivatie om af te vallen. Hierdoor wordt het erg moeilijk om wat gewicht te verliezen, ongezond eten is namelijk vaak lekkerder dan gezond eten. En wie heeft er nou tijd om elke dag goed te bewegen? Wij hebben 3 tips uitgewerkt om af te vallen, zodat het wat makkelijker wordt. 

Genoeg bewegen

De eerste tip spreekt voor zich, als je wilt afvallen is genoeg bewegen essentieel. Zonder genoeg beweging verbrand je te minder calorieën dan dat je dagelijks binnen krijgt. Doordat je meer calorieën binnenkrijgt dan dat je calorieën verbrandt heb je extra calorieën over, deze worden opgeslagen in je lichaam als ‘reserve’. Als deze reserves opstapelen dan ga je vanzelf aankomen. Om deze reden is genoeg bewegen dus erg belangrijk bij afvallen. Iedere dag een halfuur wandelen of fietsen is al voldoende voor de dag. Als je dan ook nog een paar keer in de week intensief sport dan verbrandt je genoeg calorieën en zo gaan de opgeslagen reserves dus uit je lichaam. Een sporthorloge kan je goed helpen door ervoor te zorgen dat je genoeg beweegt. Bekijk hier de top sporthorloges van 2021

Loopband

Goede voeding

Naast genoeg bewegen is goede voeding natuurlijk ook belangrijk om af te vallen. Verwissel de chips met een banaan, of de chocola met carobe. Ook zijn 3 goede maaltijden op een dag belangrijk voor je lichaam. Als je elke dag begint met een stevig ontbijt heb je de rest van de dag minder trek in tussendoortjes. Zo kan je ontbijten met yoghurt of een paar boterhammen met goed beleg. Zo begin je je dag goed en heb je dus minder trek daarna. Wat een goed hulpmiddel is om je energie te boosten zijn superfoods zoals moringa. Moringa is rijk aan vitaminen en mineralen om zo je dag goed door te komen. Moringa kan je bijvoorbeeld mengen in een ontbijtsmoothie of je kan het als capsules nemen. Dit is een erg goed hulpmiddel om je dag door te komen en gezonder te worden. Lees er hier meer over.

Slaap

Naast genoeg beweging en goede voeding is slaap ook erg belangrijk om af te vallen, en wie houdt er nou niet van slapen? Als je voldoende nachtrust hebt dan helpt dit al heel veel voor een gezond gewicht. Zo hebben mensen ongeveer 7 uur aan slaap nodig in een nacht. Je kunt je slaap zelfs actief gebruiken voor een betere stofwisseling en om meer vet te verbranden tijdens je slaap. Een gezond slaapritme helpt ook heel erg met afvallen, zo ben je gewend aan hoe laat je opstaat en gaat slapen. Hierdoor heb je overdag meer energie om dingen te gaan doen en bijvoorbeeld te gaan sporten. Genoeg slaap is dus ook nodig om af te kunnen vallen.

Dit zijn 3 goede tips om af te vallen, natuurlijk zijn er nog heel veel andere tips en werkt het voor iedereen anders, maar deze 3 tips zijn erg handig om gewicht te verliezen en je droom gewicht te behalen.