Genoeg beweging krijgen is voor de meeste mensen een hele opgave. Tel daarbij een scootmobiel op en gezondheidsklachten en je zit al gauw onder de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. De norm is om minimaal een half uur per dag te bewegen. Met onderstaande tips ligt dit hopelijk meer binnen handbereik. Probeer zelf te kijken wat het beste werkt.

  1. Home trainer

Een goede manier om meer beweging te krijgen is door het in huis halen van een hometrainer. Dit hoeft geen volledige fiets te zijn maar kan bijvoorbeeld ook stoelfiets zijn. Hierbij kun je plaatsnemen op de bank en alsnog wat beweging krijgen. Dit is vooral makkelijk tijdens bijvoorbeeld het televisie kijken.

  1. Verspreid taken gedurende de dag

Probeer elke 2 uur wat beweging te krijgen. Een goed streven is daarom om juist de meerdere klusjes die je per dag moet doen, te verspreiden in plaats van in één keer af te ronden. Zo heb je altijd een activiteit om te ondernemen en ben je gemotiveerd om te bewegen.

  1. Kleine wandelingen

Probeer kleine wandelingen zonder scootmobiel te maken, je kunt bijvoorbeeld met scootmobiel naar het park gaan en daar een rondje lopen zonder scootmobiel. Op die manier kun je wel weer de scootmobiel gebruiken om terug naar huis te gaan.

  1. Binnenshuis

Probeer binnen ook zoveel mogelijk lopend te doen, het stukje van de keuken naar de woonkamer bijvoorbeeld. Een opvouwbare scootmobiel is hierbij handig omdat je deze makkelijker kunt opbergen.

Uiteraard hoef je niet elke dag alle bovenstaande tips uit te voeren. Probeer bijvoorbeeld elke dag iets anders uit en kijk wat het beste bij jou past. Ga niet over je eigen grenzen heen.