Mensen zijn vaak nieuwsgierig naar informatie en aanbevelingen voor voedingssupplementen. Hoewel aanbevelingen sterk kunnen variëren op basis van iemands gezondheidstoestand en individuele behoeften, zijn er een aantal natuurlijke supplementen die de meeste mensen kunnen helpen bij een optimale gezondheid.

Multivitamine

Een goede kwaliteit multivitamine is een van de belangrijkste supplementen voor een optimale gezondheid. De meerderheid van mensen is niet in staat om aan hun nutriëntenbehoefte te voldoen door alleen te eten. Studies hebben aangetoond dat de producten die we vandaag eten lagere niveaus van essentiële vitaminen en mineralen bevatten dan de producten die we decennia geleden consumeerden, waarschijnlijk als gevolg van uitputting van de bodem. Ondersteuning van een voedzaam dieet met een multivitamine van hoge kwaliteit helpt om ervoor te zorgen dat we ons lichaam geven wat het nodig heeft om optimaal te functioneren.

Visolie

Visoliesupplementen voorzien het lichaam van essentiële Omega-3 vetzuren, die belangrijk zijn voor het tegengaan van ontstekingen. Omega-3 vetzuren zijn om talloze redenen van cruciaal belang voor onze gezondheid, en ze kunnen alleen worden verkregen door voeding en supplementen. Een adequaat Omega-3-niveau is noodzakelijk voor een goede gezondheid van hart en bloedvaten, luchtwegen, immuunsysteem en bewegingsapparaat. Er is aangetoond dat ze de bloeddruk reguleren, een gezond lichaamsgewicht behouden, de immuunfunctie reguleren, een positieve stemming ondersteunen en de gezondheid van spieren en gewrichten bevorderen. Daarnaast wordt aanbevolen dat mensen 3 porties vette vis (zoals zalm, ansjovis, sardines en makreel) per week consumeren.

Magnesium

Magnesium is een van de belangrijkste supplementen voor een optimale gezondheid omdat het nodig is voor meer dan 600 enzymreacties in het lichaam. Mensen die het meeste risico lopen op een magnesiumtekort zijn onder andere mensen met een dieet dat veel verwerkt voedsel bevat, mensen met bloedsuiker afwijkingen of diabetes, mensen die veel alcohol drinken, diuretica of protonpompremmers slikken, mensen met maag- en darmaandoeningen, mensen die langdurig antibiotica slikken of mensen met een vitamine D-tekort. Een laag magnesiumgehalte kan leiden tot problemen met de vitamine D-stofwisseling, verzwakking van de botten, onregelmatige hartslag en bloeddruk, problemen met de bloedsuikerspiegel, prikkelbaarheid en angst, spierkrampen en -trekkingen, vermoeidheid.